onsdag 19 juni 2013

Såå gott med nötter i maten!


Vi äter vegetariskt flera gånger i veckan hemma
så det gjorde vi alltså idag.

Det fick bli en rätt som jag själv hittade på.
Brukar göra det ibland efter principen att 
"man tager vad man haver" i skåpen här hemma.

Nötmixar med olika sorters nötter är jättebra att ha hemma.
Inte bara till matlagning utan även till bakning.
Idag fick det bli nudlar, wokgrönsaker, en woksås och en
halv påse nötmix. Allt wokat med olivolja i en panna
med lite örtsalt, pepparmix och aningen curry.

Bara fantasin sätter gränser när man lagar mat.
Och någorlunda hyfsade smaklökar förstås...

Gick väldigt fort att  fixa till och det blev jättegott!
Och med ett härligt tuggmotstånd.
Prova!

Ha en trevlig kväll!
Kram Sussie

6 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Mumsigt!
Själv äter jag inte kött så det här är min melodi. Nötter är verkligen supernyttiga och supergoda. Dessutom motverkar de cancer!
Ha en glad midsommarhelg!
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack! Låter nyttigt och bra. :D

Ha en riktigt trevlig midsommar du också!

Kram!

mittilivetochjag sa...

Jag tycker att du är så gullig! En riktigt fin person!
Jag är så glad att jag har fått kontakt med dig i bloggvärlden! :-)
Kramar!

Lotusblommans vardag sa...

Åh, tack snälla du. :)
Fast ibland är jag säkert hemsk...
Ha det jättebra i helgen!
Kram!

Kiwi sa...

Å så gott det ser ut :)

Lotusblommans vardag sa...

Det var det också vill jag lova! ;)