måndag 22 juli 2013

Morgonpromenad!


I morse stack vi ut på en tidig morgonpromenad.

Måste ju röra på mig och även belasta onda foten så att den
ska bli bra och inte stelna till.

Så klockan 8 var vi iväg...
Och ganska exakt en timme senare var vi hemma igen.

Ja, det är ju alltså inte Anders som går med kryckor utan jag. Men hann
fick hålla i dom på alla bilder så att jag skulle kunna ta lite foton.

Här står gubben och poserar med mina kryckor.

Det tog sin tid att gå vår lilla runda saom sagt. "Bara en timme!"

Men det spelar ingen roll. Huvudsaken var att den blev av.
Inte blev den så lång heller. 
Kanske 800 meter. Lite runt våra kvarter.


Titta vilka fina blommor i rabatterna.
Fantastiska färger!

Blommor blir man alltid så glad av!
Solrosorna är så fina. Kommer att ta kort på dem sen igen.
Förhoppningsvis blir dom riktigt stora och ståtliga.


Hade som vanligt kameran med mig.
Ja, det fattar Ni ju med tanke på att jag visar kort. 
Dum kommentar kanske...   :)


Många gamla fina hus här i närheten. 
Som det här huset där Kupan huserar. Röda Korsets butik.

Alla korten är tagna här i centrala Smedjebacken.

Det är vackert här. Och nu i juli är det så lugnt och fridfullt.
Morgonrusningen existerar inte.
Det är ju industrisemester här så de flesta är lediga.


Det var en helt underbar morgon. 

Solen sken och fåglarna kvittrade. 
Nästan ingen trafik överhuvudtaget.

Så det var verkligen värt besväret att lunka omkring
ett tag och bara njuta av livet. 

Det gäller att hitta glädjen i det lilla. Och det gör jag.



Det har varit strålande sol och klarblå himmel 
hela dagen. 

Men jag måste vara försiktig med solen
har vi märkt. De sista åren har jag sett ett samband
mellan att jag är i solen och att jag får skov.

På sistone har vi märkt att jag får svår magknip,
ansiktet blir rött och nästan blålila och bröstkorgen röd,
läpparna domnar och sen kommer "magbesvären"
och jag blir sittande på "damernas" i flera timmar.
Det verkar räcka med en liten stund i solen för att det
ska bli här varenda gång.

Tråkigt eftersom solen och värmen är så bra för mina
leder. 

Svärmor tittade in en stund häromdagen. Alltid roligt med besök.
Nu har jag nyss sovit i ett par timmar och vi har
ätit middag. Wok med kyckling och grönsaker.

Så nu ska jag sitta en stund på balkongen.
Vi har skugga så här på kvällskvisten så det känns
svalt och skönt.

Jag är otroligt uppstressad just nu men gör som sagt 
allt jag kan ändå för att må bra mitt i alltihop
och ta vara på de fina stunderna i livet.

Imorgon ska jag vara på vårdcentralen och visa upp
min fot som är ännu blåare idag. Den gör rätt ont
fortfarande men jag hoppas att det visar sig att den
läker bra.

Ha det gott i sommarvärmen!

Kram Sussie


Inga kommentarer: