lördag 27 juli 2013

Mysig kväll!



Vi gick till Storkyrkan för att lyssna på en  konsert
med Kammarmusik.



Det var helt underbart och så vackert så att man hade
kunnat sitta kvar i all evighet och lyssna. Ibland blundade jag
och bara lät mig svepas med av musiken.
Riktigt välbefinnande!

Glöm inte att klicka på bilderna för att se dem i större format.


Tog några videosnuttar för att få med några minnen av
musiken och stämningen. 



Men det går ju inte ens att jämföra
med hur det lät i verkligheten. Live. Ljudkvaliteteten på mina
små videos är urusel.




Efter att ha dröjt oss kvar i Storkyrkan ett tag så
gick vi och tog varsin drink på en uteservering
i närheten. 




Kvällen avslutade vi med en liten promenad genom de gamla
gränderna.

Att BARA VARA var ledordet för kvällen...



 Världens skönaste snubbe! 


Ha en fortsatt härlig helg!

Kram Sussie

4 kommentarer:

Helen Holmberg sa...

Ser ut att ha varit en trevlig dag! Och vad kul att få se ett foto på dig för ovanlighetens skull, härlig hårfärg du har ;-) Och söt du är! Kram från stekheta skåne

Lotusblommans vardag sa...

Åh, tack snälla rara du! :)
Vad glad jag blir när du skriver så.

Här är det inte så stekhett idag. Men okey, fortfarande riktigt varmt. Fast mulet och fuktigt. En och annan småskur och himlen börjar mörkna rejält. Kanske åska på gång...

Kramar och ha det jättebra!

mittilivetochjag sa...

Vilken härlig dag! Musiken är riktigt berörande i mina öron fast att jag kan tänka mig att det måste ha varit mycket mer fantastiskt för er som var där.
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Det var några kända verk som spelades, men även nykomponerad kammarmusik av Joakim Andersson. Han är bara 23 år! Men sååå duktig!
De är alla elever vid Musikkonservatoriet.

Väldigt vackert.
Kram!