lördag 20 juli 2013

Vackert blålila... Eller?


Nä fy sjutton! Fult blå. Likblå.
Jag vill att foten ska bli bra snart.
Men just nu skiftar den kraftigt i färg och
blir allt mörkare.

Gör inte lika ont nu iallafall.
Kanske ska det vara så här? 
Men jag kollar upp den på måndag igen
för säkerhets skull...


Tar det lugnt nu i helgen.

En promenad fram och tillbaka till Coop blir det idag
och det blev en i förrgår också.
Går runt en del i lägenheten också för jag måste ju
belasta den så att den inte stelnar till.

Men färgen. Den skrämmer mig!

Ha det så gott i dag!

Kram Sussie

5 kommentarer:

Helen Holmberg sa...

Stackars fot!! Men det är bra att det mörknar, betyder att blåmärket håller på att läka ut :-) Du måste fått en blodutgjutelse när du trampade snett din stackare, vilken otur! Trodde jag var ensam om såna dumheter. Du får vara rädd om dig! Kram & krya på dig

mittilivetochjag sa...

Oj, ser inte så bra ut! Bra att du ska kolla upp foten på måndag!
Hoppas inte mannen skadar sig då med! :-)
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Tack Helen och Erika för peppen!
:)

Skönt att höra att det antagligen bara är normalt att det blir blått.
Att det läker.
Och ja, jag ska göra vad jag kan för att gubben ska vara försiktig.

Vi hade en mysig kväll på balkongen. Varmt och tysta gatan. :)

Hoppas att Ni njuter av sommaren också!
Kramar!

Suzan sa...

Krya på foten!!

Lotusblommans vardag sa...

Tack!