torsdag 5 september 2013

Arga doktorn... Uppdatering!


Min sjukgymnast som jag hade på Sabbatsbergs sjukhus i Stockholm
kallade mig för överrörlig och sa att mycket av mina smärtor
till viss del berodde på det.
 Hon tänjde och drog i mig på alla möjliga sätt då.

VIG kallade ju jag det. Har alltid varit väldigt vig. Numera är jag ju stel
förstås men det har kommit med åren. Förr stretchade jag mycket och
höll på och gymnastiserade mycket.

Kollar på Arga doktorn
och gråter redan fast programmet
bara just börjat...

Nu menar jag inte att jag skulle ha samma diagnos
som damen på TV men jag känner igen mig i
hopplösheten att inte veta vad som felar
och att aldrig, aldrig någonsin få vara smärtfri...

Och detta med att läkare och FK inte tagit mig på allvar.

Att lägga tummen mot underarmen är absolut inga problem för mig.
Och som barn kunde jag lägga benet bakom huvudet.


Alla som har haft ont, eller har ont hela tiden precis som jag,
vet ju hur mycket det tar på krafterna.

Och tro mig. Jag är inte den gnälliga typen.

Det var allt för denna gång.

UPPDATERING!

Jag har ju fått ny läkare nu i och med att de gamla
slutade och började arbeta privat.
Mycket bättre vård nu så jag är glad att jag stannade
på Smedjebackens vårdcentral och önskar att fler 
gjort det. Alla fel som begåtts under tidigare år
ska ju inte de nya läkarna på Smedjebackens vårdcentral
behöva stå till svars för...
Anser jag alltså. 

Ha en bra fredag!

Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Han är bra! Tyvärr får han inte alltid igenom det han vill. Det är verkligen synd och skam att människor får behandlas så illa i detta rika land!
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, jag tycker det är hemskt när tex prestige kommer före hur en människa blir behandlad. Kasta prestigen åt sidan inom sjukvården och koncentrera Er på vad patienten försöker förmedla, tänker jag. Det måste ju ändå vara det viktigaste. Men det finns ju tack och lov väldigt mycket fin och bra personal inom sjukvården också.

Kram!