lördag 5 oktober 2013

Lugn fredagsnatt....


Sitter här mitt i natten och spelar Mahjong.
Och lyssnar på denna härliga musikblandning.
Den här typen av chill-out-musik älskar jag!

Har hållit på ytterligare en stund med mina blommor.
Vattnat, rensat, planterat om och duschat dem.

Sov i några timmar efter att vi varit och handlat på Willys
i Ludvika. Innan dess tog vi en liten promenad där.


A vill ha en korsordstidning...
Bra träning för gamla gubbar så att de inte blir senila...  ;)

Och passade på att köpa teaterbiljetter till en musikal
som heter Twist och som ska gå på Avenyn den 12/10.
Ska bli kul att se den!


 Jag har längtat så efter att få göra lite roliga saker. 
I Stockholm hade man ju ett helt annat utbud på olika
aktiviteter och jag behöver få tillbaka min livslust...

Hoppas att Ni också haft en mysig 
fredagskväll!

Kram Sussie

6 kommentarer:

conny sa...

Jodå, fredagskvällen var bra. Man behöver inte så mycket underhållning nu för tiden, en brasa i kaminen och en kopp kaffe räcker långt.

På tal om gamla gubbar och senil, han hittar väl till jobbet fortfarande? (skojar)

Hälsa Anders så gött!

Lotusblommans vardag sa...

Det låter mysigt och varmt med en brasa. Lyllo dig!

Jodå, han hittar om han följer i sina arbetskamraters spår... ;) Men jag tror att han tillhör "de antika" på jobbet numera.

Han tackar för hälsningen.

mittilivetochjag sa...

Fast att jag vet att det är hemskt att sitta uppe på nätterna kan jag inte låta bli att tycka att det låter mysigt när du beskriver att du sitter alldeles ensam med den underbara musiken. Det är ju så mysigt att vara uppe när alla andra sover. (tro mig, jag vet precis hur det är). Men jag vet ju också att dagen efter känns som en lång baksmälla och det är mindre mysigt. Det blir väldigt tärande i längden. Jag önskar så att du får bukt på smärtorna och slipper allt det jobbiga!
Tack för alla fina kommentarer hos mig!
Kramar!

Lotusblommans vardag sa...

Vaken nu igen sen typ en timme. Ont. Men försöker koppla bort det.
Du har rätt i att det är mysigt på sitt sätt att vara uppe. Tyst och lugnt. Det tråkiga är att smärtorna hindrar mig från att ta vara på tiden. Typ måla, laga mat osv... Någon form av pyssel. Men det var länge sen jag fick till något sånt.

Visst är musiken skön? Roligt att höra att fler tycker om den.

Kram och ha en toppen start på nya veckan!
<3

Tammy sa...

It is nice to get out and do something different. We have a week off next week so will be travelling out of country once again. Once we are back, I will see to buying new plants for the balconies as many died over the summer due to the heat and us being away. Will be nice to have some green out there again. Thanks for dropping by. Hope all is well. Best wishes, Tammy

Lotusblommans vardag sa...

Thanks fo stopping by my corner of the world. :)
Looking forward to read about your new trip and to see photos from it.
Sounds like great fun to arrange new plants on your balcony. I have to wait til next summer. We are waiting for the winter and I must say I enjoy this time of year. The air is so fresh outside and nature is so colourful and beautiful.

I wish you a wonderful week!
Blessings!