torsdag 17 oktober 2013

Veckan som gått...


Jag har legat och sovit hela tisdagen och onsdagen,
totalt däckad och utnmattad, men nu är jag vaken igen. 

Var nere i Stockholm i fredags och hälsade på min
dotter över dagen och sen så åkte Anders och jag
ner tillsammans i måndags igen och hälsade på.

Kul med omväxling även om orsaken till Stockholms-
visiten kunde vara roligare. Det var ju ingen nöjestripp
utan raka vägen till Nacka sjukhus och sen efter någon 
timme tillbaka till Centralen igen för att ta bussen hem.

Förutom det hann vi med en lunch på
"The Laughing Duck" på Vasagatan.
Typisk publunch. Biff med bearnaise och klyftpotatis.
Onyttigt men gott!

Men vad det tog på mina krafter!
Jag som alltid älskat och älskar att vara på resande fot.


Nu blir det inget Stockholm på ett tag.
Vi har lovat att komma ner en helg om ett par veckor
så tills dess får vi hålla kontakten per telefon.

Det betyder så mycket för mig att få träffa min dotter igen.
Och att göra det regelbundet just nu så att vi kommer 
varandra nära igen.

Men som sagt nu måste jag ladda batterierna och ta det lugnt.
Försöka få något uträttat här hemma.
Träna lite.  Vila.  Äta sunt.  Inte stressa.  Ja, nåt sånt...

Visst var det vackert och en smula nostalgiskt när vi passerade
Hagaparken där vi höll till så mycket då jag bodde i Vasastan...
Tur iallafall att bussen går raka vägen härifrån
till Stockholms innerstad.

Det kunde ju ha varit så att man behövt byta buss
och tåg och hålla på. Så det är jag faktiskt jätteglad
för. Resan tar bara lite mer än 2,5 timme.

Klockan är lite över sju på kvällen och vi har precis passerat Fagersta.
Hemma var vi igen strax efter halv 8. Smidigt och bra.
En annan sak som gör att jag varit helt slut
är att vi var ju på teater i lördags också.

Det gav massor av positiv energi men tog ändå på
kroppen på ett sätt jag  inte kan förstå egentligen...

Vi såg  TWIST!

En riktigt riktigt bra och rolig föreställning på
Avenyn i Ludvika. Jag är så glad att jag gick 
och såg den!


En av höjdpunkterna i musikalen var när Thomas Björnhager
kom ut på scenen och hade gått "Charmörskolan".
Blev bara tvungen att skriva det för det var så coolt!
Sååå kul!

Ja, hela gänget hade lyckats suveränt bra tyckte vi och var
jättenöjda med kvällen.

Kruxet var bara detsamma som när vi gick på bio en lördag.
Allt som allt tog detta teaterbesök oss 8 timmar.
Nattbuss hem efter midnatt.

Men den här gången hade vi värma kläder på oss
och gick omkring i Ludvika på sena kvällen och njöt av
att det var en härlig stjärnklar höstkväll...

Vi fick ju en lång promenad innan det var dags att
komma hem och hoppa i säng för natten.
Och massor av frisk luft!
:)

Ha en härlig torsdagskväll!
Själv ska jag vila lite innan jag ska ta en dusch
och sen åka till Willys med gubben och handla.

Kram Sussie

2 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Vilka vackra bilder! Älskar hösten och dess färger!

Lotusblommans vardag sa...

Tack StorZillen! :D
Jag älskar också hösten!