lördag 7 december 2013

Magiskt rosa sken...


I början på veckan var det under två dagar ett magiskt rosa
sken som la sig över Smedjebacken strax innan solen
skulle gå ned.


Det var otroligt vackert!
Gatorna och alla hus fick en helt annan nyans.
Det berodde på denna fina himmel...


Men nu har snöstormen Sven rasat hos oss sedan typ 24 tim.

Jättehärligt att snön kommer!
Jag har ju längtat efter det vita, ljuddämpande och vackra.
Man vill ju ha en riktigt vinter.



Men det som inte är härligt är att kroppen känner av när det
blåser mycket ute. Jag har haft fruktansvärt ont nu hela dagen
och natten. Legat i sängen och försökt sova men har inte fått
en blunds sömn. Lika bra att kliva upp.

Har försökt med ALLT. Värmekuddar, medicin och att 
sitta, stå, gå, ligga... Inget hjälper. Jag blir tokig!
Okej, att jag har ont jämt. Men sista dygnet har varit
ett riktigt helvete. När det blir så här vet jag ärligt talat
inte vad jag ska göra. Jag har så ont så jag mår illa.
Enda trösten är att det inte gör så här ont hela tiden
för då hade jag behövt en smärtstillande pump eller
vad det kallas. 

Nu skulle läkaren känna på min kropp!
Jag skriker nästan om man rör mig i ryggslutet,
skinkorna och höfterna nedåt till foten.

Och Försäkringskassetanten tillbringa några dagar
med mig med exakt samma värk. Och förresten,
hon kan få ta över det här helt om hon vill.
Men det vill hon nog inte... Men hon borde tvingas
till åtminstone en månad. Bara för att få veta.
Få sina bevis.

Jag hade planerat att gå till gymmet på lördag morgon
eftersom det inte blev något nu i fredags morse men
nu får vi se hur det blir med den saken. Alltid ska 
värken förstöra allt för mig. Även om jag mestadels
försöker ignorera den. Men helt går det aldrig.

Nog om det nu.


Fick iallafall några julkort gjorda i veckan som jag 
skickade iväg idag. 

Jag behöver sömn nu.
Ska försöka sova lite.

Ha en riktigt skön lördag!

Kram Sussie

3 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Så vackert!
Ja man skulle önska att fk fick känna på att leva ens liv ett tag. Då skulle de förstå. Men det gör de inte för de är så måna om sig själva och lagar och regler!De vill inte få klagomål uppifrån!
Kram till dig!

Lotusblommans vardag sa...

Tack, ja det var en magisk känsla när det blev ett så vackert sken! :)

Man undrar om de har någon medkänsla innerst inne eller om de är avtrubbade de som jobbar på FK?

Kram tillbaka!

mittilivetochjag sa...

Antagligen får de så mycket skit uppifrån om de är för medmänskliga så att de gör allt för att rädda sitt eget skinn!
Kram!