onsdag 19 mars 2014

Åh, vilken bra film!


Igår var vi och såg en jätte jättebra film på Folkets hus!
Så otroligt gripande. Om slaveriet i USA.

"12 years a slave" heter den och jag rekommenderar den
verkligen jättestarkt. Mer kan jag inte säga eftersom jag
som sagt inte är någon bra berättare av filmer.
Gå och se den om du har möjlighet.

En annan bra film vi sett här på Folkan är
"Dallas buyers club". Den var också riktigt bra och väl värd pengarna.

Också baserad på en sann historia
precis som filmen "12 years a slave" ovan.
Filmklubben Kontrast här i Smedjebacken har gått och
blivit en stor succé. 

Och för oss som bor 2 minuter från biografen,
som ligger på samma gata som vi bor på, 
är det en självklarhet att vara med i den.

Jag tror att det är viktigt att tanka på med positiv 
energi mitt i vardagsproblem och sjukdom mm.

Kultur är ett bra sätt att göra det på!

Ha det gott!
Kram Sussie

2 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Visst är den bra! Det är inte klokt vad människor var utsatta förr i tiden. Kanonfilm!

Tack för tips på andra filmer! De är noterade.

Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Ja, den var verkligen bra och man får ju inte låta sådant falla i glömska...

Att gå på bio förhöjer ju faktiskt upplevelsen av att se på film. Många glömmer nog det nu när man kan se allt hemma om man vill...

Kram! <3