fredag 2 maj 2014

God köttfärspizza!


Jag gjorde en god hemlagad köttfärssås och då fick jag köttfärs
över så jag stekte upp det gjorde en pizza av det. 

Det blev så gott så jag vill gärna dela med mig av
hur jag gick tillväga.

Stek upp köttfärsen med salt och peppar.
Jag hade pepparmix och Trocomare örtsalt.


Till att börja med är ju formen allt annat än vackert rund så
den ser ju verkligen hemgjord ut. Lite rustik sådär.

Jag började med att bre på en god tomatsås på pizzabotten
och därefter köttfärsen, lök, lite curry och paprikakrydda.

Sen droppade jag över sweet chili sauce över pizzan.
Och detta var det lilla extra som blev pricken över i!


Slutligen lite gul paprika i små bitar och riven ost över.
In i ugnen och grädda tills det hela fått fin färg.

Väl värt att prova. Jättegott!
Och ett tips är att prova den med lite ananas i bitar någon
gång också. Eller med purjo istället för vanlig lök.

Ha det bra!
Kram Sussie

Inga kommentarer: