söndag 4 maj 2014

Husmorstips!


Jag har hållit på hela kvällen med att rengöra badrummet.
Verkligen total skrubbning av varenda kakelplatta, alla lister,
rör och speglar. Avtorkning av allt där inne så att det glänser
och doftar så gott!

Och jag vill så gärna komma med ett litet husmorstips som jag
kom på för några år sedan av en ren slump.

Det var extrapris på handsavetter på Dollarstore. 3 paket 
savetter med 20 st i varje och jag grabbade tag i några mest
för skojs skull att ha i handväskan. Bara 10 spänn.

Men så en dag tog jag en sådan savett och torkade av
diskbänken med och WOW!
Allt lossnade så himla lätt!

OMG, trasorna var ju bättre en de dyraste rengöringsmedlen!
Sedan dess har jag fortsatt att använda dessa billiga savetter
till rengöring av kök, badrum och allt möjligt. Speciellt till
att torka av köksskåpen med. För där blir det ju alltid lite
fingermärken mm.

Just de på bilden är från Coop och kostar 5 kr per paket.
Laddar upp med typ 20 pkt åt gången och de räcker ju ett tag.
Guld värt för mig som har lite svårt att gnugga och gno för
att jag får så ont. Detta gör det så mycket lättare.

OK, lite skrämmande är det ju att de egentligen är tänkta
att användas till händer och ansikte vilket jag aldrig gör.

Man undrar ju vad de innehåller för starka ämnen när
de biter så mycket bättre på smuts än rengöringsservetter
för exempelvis kök och badrum gör och
som ju är mycket dyrare dessutom.

Så ett litet tips bara: Testa!

Ok, lite suspekt verkar jag nog när jag kommer och köper
20 stycken savettpaket i taget men då brukar jag slänga
ur mig att de ska testa att rengöra kök mm med dem.
Sen om någon gjort det vet jag ju inte.
;-)

Själv är jag ensam hemma denna afton för första gången
på sex år och det är så skönt! Gubben kommer hem först 
imorgon och jag njuter av att vara för mig själv.

Var ju mycket 
ensam förut på kvällarna när jag var ensam mamma och det
har jag faktiskt saknat. Enda barn som jag varit hemma också.
Vant mig vid att få vara själv ibland... Behöver det!

Anders är inte alls lika glad för att vara ifrån mig men det
är en annan femma. Han ligger på sömnlabb i Avesta...

Ha det gott!
Kram Sussie

Inga kommentarer: