tisdag 10 juni 2014

Balkongbesök.


Just ätit frukost på balkongen. Skönt att göra det innan
trafiken kommer igång ordentligt. Tycker att det är jättejobbigt
med ljud som biltrafiken utanför. Det hörs fast vi har treglas-
fönster. Och det borde det ju inte göra egentligen tycker vi.


Hursomhelst så är det ju så strålande vackert väder nu och 
då gäller det att passa på att njuta av det så mycket man kan.

Dom här små fåglarna kommer på dagligt besök hos oss!


Dom bor i takrännan ovanför våran balkong och vi brukar
lägga lite bröd i en skål på balkongen eller på räcket.

Det tar inte många minuter innan det är slut. Ibland står
de där ute på balkongen och väntar på oss på morgonen
och kvittrar för fulla muggar!

Sally ligger och viftar med svansen och man ser hur hennes
jaktinstinkter nästan tar över. Men hon är så snäll vår katt
så efter ett tag lägger hon sig tillrätta och slötittar lite på dem
bara. 


Har varit vaken sedan 3-tiden och ska snart lägga mig att 
sova igen. Hade så fruktansvärt ont igen så när gubben 
klev upp runt halv fem och frågade hur det var med mig
började jag illtjuta. Efter att han kramat om mig ett tag
och jag fått lätta lite på trycket och beklagat mig 
storgråtande kändes det lite bättre igen.

Att ha sån värk som jag har varje dag dygnet runt är hemskt
så om man bryter ihop då och då är det egentligen inte så
konstigt. Mestadels bär jag ju det inom mig. Men ibland
orkar man bara inte...

Han var så snäll och värmde vetekuddarna åt mig och gav
mig värmedynan också. 

Till frukost fick det bli en knäcke med ett kokt ägg
och en apelsin i klyftor. 
Jag har fått dille på apelsiner!

Sååå gott ju. Vill ha dom kylskåpskalla så jag lägger in
dom där ett tag innan jag ska äta dom. Det blir så
uppfriskande.

Min vikt är nu 107,4. Minskat lite mer än 10 kg nu.
Om man tänker tillbaka flera år i tiden... 


Ha en fin dag!

Kram Sussie

Inga kommentarer: