söndag 8 juni 2014

Tidig morgon.

Visst är det vackert nu med alla midsommarblomster? Lupiner är
det gott om just nu.

Fotot taget av Anders när han var i Tunkarlsbo.
Sitter här i arla morgonstund. Igen. Som vanligt.
Ont så in i... Norden. Det går inte en dag, inte en natt
utan denna hemska värk. Den stjäl så mycket tid och
energi från mig...

Men vi var ner på gymmet igår kväll iallafall och jag
tog det lugnt då. Körde i långsamt tempo.

Och vi passade på att se filmen på SVT1 med  
Mikael Persbrandt när vi ändå var där.


I går var det Smedjebacksfestival. Som alltid första helgen 
i juni. Men det var inte så stort i år. Folk har väl tröttnat på
att det bara är samma sak år efter år.

Klockan 15 ungefär packade alla försäljare ihop för då kom det
en ordentlig regnskur och ett åskväder som snabbt blåste  över.

Tog inga bilder på det hela i år. Vi som bor på huvudgatan
mitt i byn har ju bra "åskådarplatser" på balkongen och det 
är kul med lite liv och rörelse utanför.

Men nu tar det ett helt år tills nästa gång igen. 

Vi brukar förundras över hur "alla" Smebacksbor kommer
"ut ur sina grottor" en gång per år och sen Svisch! så är de
borta igen nästa dag och gatan ekar lika tom som vanligt.

Man tror nästan att man drömde. Vart tog alla vägen?!
Tänk om det kunde vara lika livat mycket oftare?

Lite bilder igen från Anders mammas 80-årsfirande förra helgen.
Foto: Anders
Annars har vi inte gjort så mycket i helgen. 
Jag har sovit massor. Behövde det. Varit helt däckad.

Och nu ska jag försöka sova ett par timmar till.
Klockan är ju trots allt bara 5 på morgonen.

Det ser ut att bli kanonfint väder idag.
Sååå glad att det varma vädret är tillbaka!

Ha en underbar söndag!

Jag ska försöka läsa runt lite på Era bloggar
någon kväll för jag är så glad för alla besökare jag
faktiskt har på min blogg varje dag.


Kram Sussie

Inga kommentarer: