torsdag 5 juni 2014

Ruskväder!


I måndags påbörjade jag en storstädning av sovrummet.

Alla hyllor och böcker måste dammas och jag har staplat
en del av dem på sängen och gubben har hjälpt mig att
diska alla prydnadssaker.

Tur att Ni inte fick se hur det såg ut innan jag våttorkade av
bokhyllorna och de andra prylarna. De bokstavligen drunknade
i damm.

Det har sett rent ut sagt hemskt ut här inne länge nu.
Som jag skrivit så har jag tagit helt slut.
Absolut inget har blivit gjort. 


Men det ska bli så skönt att få detta gjort och sedan 
kunna hålla efter. Anders har lovat att göra sitt bästa
för att inte vara så slarvig... För jag kände till sist
att jag inte orkade längre. Det är extra viktigt att
det funkar hemma om man bara har lite krafter
till att städa.


Lilla gumman Sally ville ju såklart vara med och kolla
in allt. Nyfiken som hon är!  :)

Nu har jag legat och sovit i några timmar för klockan 
halv fyra ska vi vara på gymmet för att få lite nya 
instruktioner. Träningen gör mig gladare och ökar min
livslust.

Men samtidigt så oerhört trött att jag ofta måste kasta
mig på sängen och andas i CPAP´n i någon timme och
sova middag. Vi har börjat fundera på om man även 
kan ha andningsuppehåll i vaket tillstånd. Hursomhelst
så är det något som händer med mig för jag blir så svag
och börjat prata långsamt och det känns som att jag inte
orkar andas/håller andan. Äsch, det är så svårt att förklara.

Men jag tror inte att jag skulle vara i livet om jag inte
sovit så mycket. Lyssnat på kroppen.

Just suttit med värmedynorna på mina ben 
och det var så skönt.

Jag hoppas att jag ska orka städa klart sovrummet
sen ikväll efter träningen.

Hoppas att Ni har en härlig kväll!

Kram Sussie

Inga kommentarer: