torsdag 30 oktober 2014

DRACULA på bio ikväll!


Gubben kom hem och sa att de kör "Dracula Untold" nere
på Folkets hus ikväll och vi beslutade oss för att gå dit.

De är tydligen en film om Dracula men i en nyfilmad
version. Jag hoppas att han har rätt. Och att den inte 
skrämmer slag på mig!   :o

Det är mest paranormala saker som gör det och detta
är ju mer en slags fantasy... eller vad tror Ni?
Fast Dracula ska ju ha funnits på riktigt sägs det ju.


Annars går det upp och ner här igen.

Mycket pga smärtorna som varit helvetiska rent ut sagt nu
när det blåsit så mycket, regnat och varit så rått och dimmigt.

Men jag gör vad jag kan hela tiden för att resa mig igen...


På nätterna och på morgonen kör jag med mina
"Beninpackningar".

Alltså med mina kokheta vetekuddar och min supervarma
värmedyna. Allt för att värma upp mina ben som är iskalla.

Känslan i benen minskar allt mer och jag ska snart läggas
in på Uppsala Akademiska sjukhuset. Bli ordentligt utredd.
Av många olika orsaker.
Väntetiden är typ 3-4 månader fick jag besked om
i postlådan för ett par veckor sedan.

Det är lite läskigt när benen känns som spagetti... Och som
blir iskalla väldigt fort efter uppvärmning igen.


Foten viker sig mer och mer inåt och anklarna är
svullna. Ja, det har jag ju skrivit om förut och det är
nog ganska tjatigt att läsa om. Men det är ju så här det är.
Och det blir inte bättre om man säger så. Tvärtom.

Jag står ofta med fötterna konstigt inåtböjda utan att jag
tänker på det. Gubben har påpekat det och fått mig att se det själv.
Och höftkulorna eller ledfästena, vilket det nu är, känns
hårda och inflammerade.


Just nu är jag inne i, eller på väg in i, någon form av skov
igen. Smärtan är dubbelsidig och jag har lite feber av och
till. Som sagt skönt att bli ordentligt utredd snart.

Min farmor och mina fastrar har RA ( Reumatoid Artrit )
och har opererats och fått helt deformerade händer.

Inget jag vill ha! Inte deformerade fötter heller!



De här vackra blommorna kom min Anders hem med 
här om kvällen. De doftar jättegott. Och jag blev så
glad av hans lilla överraskning!


Men nu ska vi äta middag innan bion.




Det blir rödbetsbiffar, stekt råris blandat med olika
finhackade grönsaker och en kall sås med franska örter till.

Gott som sjutton, men borde haft gjort 2 biffar till oss var.


Ha en trevlig kväll!

Kram Sussie

Inga kommentarer: