torsdag 18 februari 2016

Vardagligt...


Idag har en stor del av dagen gått till att vara online.

Varit runt på olika bloggares sidor och kollat på vad
de gjort sen sist och så. Det var ju ett tag sen jag var
aktiv på nätet och med att hålla på med konsten,
kortmakeriet och albumen. Och jag försöker följa
ett gott råd jag fått och det är att alltid göra något
pyssel när tankarna far runt i huvudet och stressen
gör sig påmind.

Nytvättade draperier i hallen. Gillar inte när skor och jackor syns...
Men vad det tar på krafterna att sitta vid datorn. 

Jag vet att det inte låter klokt. Men har man suttit
och jobbat vid en dator största delen av sitt liv
blir man mindre trött av att göra något fysiskt.

Hade tänkt sova men fastnade här. Tyvärr.

Doften av ett rent hem är svårslagen.
 Jag behöver göra en rejäl storstädning här hemma.
Men lusten är inte på topp.

Blir nog bättre när jag väl får gå till frissan. 
Det piggar alltid upp. Iallafall mig. 

Bara 4 kg kvar nu. Jag har ju satt det som belöning 
till när vikten är nere på 99 kg.

-18 kg blir det då från när jag varit som mest uppsvullen.
Hoppas att jag kan fortsätta nå en bättre hälsa nu.

 Morgonens frukost:
Juice med vetegräs, stekt ägg och grönsaker.

Imorgon bitti ska jag gymma och simma tidigt.

Fredagar öppnar simhallen och Actic redan kl 6.00
så det blir till att lägga sig tidigt ikväll. Drar iväg
samtidigt som Anders går till jobbet. Det blir lättast
eftersom jag ändå går upp och käkar frukost med
honom varje morgon.

Dunkar redan huvudet i tangentbordet. 
Det får bli något snabbt till middag. 
Gubben kommer hem när som helst. 


Igår blev det världens lättaste korvgryta med pasta.
Fjällgrill-korvar, hackad lök, krossade tomater, kryddor,
hackad paprika  och liten skvätt grädde så var grytan klar.
God!

Lätt eller hur!
Nu är bara frågan vad sjutton ska jag hitta på idag...?


Får jag bara sova ut ska jag nog komma ur den sista
tidens "vedermödor" också. Det brukar jag göra.

Jag tycker om att vara glad. Livet är roligare då.
Och bra sömn gör mycket för välbefinnandet!

Ha en mysig kväll!
Kram Sussie

Inga kommentarer: