tisdag 16 augusti 2016

Fy, vad ledsen jag blev nu...



Fick sms igen. Hela morgonen kramar och sånt.
Men så kom detta. Han berättade att han satt nere vid sjön
med ngn på jobbet och såg ut över den vackra sommaren.

Då bröt jag ihop. Totalt.
Vi som inte haft en enda utflykt, en enda varm sommardag
ute i naturen som jag önskade och skrev på listor.
Han vet hur han ska såra...


Och nya snacket sedan A började på nya jobbet har ju handlat
mycket om att leva i en "öppen relation". Dvs HAN har 
pratat om det. Inte jag. Och han har aldrig tyckt så förr.

Jag vet precis vem han syftar på och vad som har 
hänt bakom min rygg. A har mer eller mindre erkänt.
Du som faktiskt inte är i en relation utan är GIFT ska 
inte blanda dig i andras relationer. Vill du ha ett
ÖPPET ÄKTENSKAP håll dig till andra med samma idé.

Det är inte OK att förstöra för andra. A och jag har inte
haft den typen av överenskommelse! Har aldrig haft.
NI förstörde det hem vi byggt upp i 11 år. 
Men det brydde du dig inte om eller hur?


Jag tycker inte alls "att det som inte syns finns inte"
eller 
"det man inte vet något om mår man inte dåligt av".

Jo, människan känner av och vet instinktivt.
Och det gör ONT!

Jag har aldrig gråtit så mycket och så länge som nu.
Vad ska jag göra... Jag är så djupt sårad att jag nästan
inte klarar av det.... Det gör så dj-a ont!

Förutom att jag haft stunder då jag gjort allt för
att må bra, och alla falska löften om att börja om 
från början, alla förlåt hit och förlåt dit,
 har jag fått ta skit från Anders hela sommaren.
Hela sommaren.

Hela tiden dessa sms "förlåt"... 
De betyder inget ändå.
 Brutit ihop för tillfället. Återkommer. 
Det måste ju gå över snart...

Sussie

2 kommentarer:

Lena sa...

Men fina du. Usch vad du har det jobbigt. Det är så lätt för mig att säga (och se) att du måste lämna honom. Bryta totalt. Du mår inte bra. Inget av detta är bra för dig. Du måste be om hjälp att komma ur detta. Kram <3

Lotusblommans vardag sa...

Tack snälla du!
Jag är glad att du ser och förstår hur
jobbigt det här är.
Mailar dig senare. Måste försöka ta mig samman
och skapa lite i hobbyrummet. Dottern fyller 28 år
den 18 augusti.

Ha det jättegott tills vis hörs!
Kram
Sussie